Thursday, April 9, 2009

still here

Jag har inte gett upp denna bloggen riktigt än. Den är min livlina på sätt och vis. Men den tar mer än vad den ger, så snart kommer jag nog försvinna ut i den anonyma bloggvärlden.
Men en sak som jag kan dela med mig om är att tjejer/tanter på dessa kryssnings båtar måste vara de mest patetiska varelser som någonsin vandrat på denna jord. Martin ringde mig igår efter att besökt crewbaren och kräktes över alla feta fula tjejer som försökt få med honom hem.
Helt ärligt, varför vill man vara en töm och glöm tjej? Jag förstår inte logiken, eller den obefintliga självrespekten. Visst ombord får säkert de tjejerna uppmärksamhet, men den här romantiska bilden att någon skulle titta på dem två gånger om det inte vore en limit på tjejer ombord är så löjlig. Jag har träffat ganska många som jobbat ombord och de har ett mindre smickrande smeknamn för tjejer som dem. Så om ni någonsin skall jobba på en båt, försök att bevara lite självrespekt, just a tip. För ingen vill vara känd som slampan på the world cruise 2009...

No comments:

Post a Comment