Monday, March 23, 2009

inlåst


Arriving at FIU: Kommer tillbaka till lägenheten och möts av två sjuksköterskor och tre städare. En av de andra tjejerna jag bor med hade börjat må dåligt. I dessa WMC tider tänkte hon inte riskera något så hon hade ringt dit sjuksköterskorna för egen del, och städarna för att se till att allt blev grundligt städat så vi inte blir smittade. Bad dem skrubba lite extra i mitt rum och sprang iväg på mitt möte. När jag kommer tillbaka har hon blivit riktigt sjuk och för att inte riskera att smittan sprids har våran lägenhet blivit karantänmärkt fram tills klockan 12am (5am svensktid) imorgon. Har vi andra inte blivit smittade innan dess kommer vi inte att bli det heller. Med andra ord är min morgondag uppdelad i två scenarion:
1. Håller min presentation kl 12.30pm i DM100
2. Håller en annan typ av presentation hemma i längenheten samma tid

1 comment: