Saturday, March 21, 2009

my friends are not hockeycards

Vad jag än gör, och vart jag än befinner lyckas alltid drama hitta mig. Dagens dispyt har nog tagit rekordet i sandlådenivå. Var som jag skrev i min tidigare blogg på middag på Mondrian och på en fashionshow på Set igår. Vi var ett gäng på ca 15 pers och jag hade verkligen en helt underbar kväll. Idag kontaktar en sextonde person som var medbjuden igår men som tackade nej mig och var förbannad för att jag deltagit under gårdagen. Han tyckte att jag snodde hans vänner och förbjöd mig från att träffa dem igen. Att det hela egentligen handlar om att han är avundsjuk för att han missade gårkvällen är för mig och alla andra uppenbart. Men tydligen tycker han att han skall bestämma vilka av hans bekanta som skall få träffas och när. Följden av hans avundsjuka har blivit patetiska chattmeddelandenfacebook och även blockningar på samma sida, allt detta trots att han är 47 år fyllda. Självklart ignorerar jag bara hans pinsamma beteende och gick på bio med två av "hans" vänner idag. Tyvärr skall samma gäng inklusive han på lunch imorgon, vilken han förbjudit mig och Martin att delta på trots att vi är inbjudna av personerna som håller i lunchen. Så antagligen kommer han ställa till med ännu en av hans ökända scener imorgon. Personer som han gör att jag tappar lite av min tro på att klokhet och mognad kommer med åldern, men allt jag kan säga är att jag varken kan, eller någonsin skulle byta någon av mina underbara vänner. Wish me luck on my drama lunch tomorrow
  • Update: Det blir ingen drama lunch. Martin vill inte träffa personen efter hur han betedde sig igår. Istället skall vi åka och äntligen köpa en bil, no more rental! Behöver jag ens skriva att jag är överlycklig av båda anledningarna?

5 comments:

  1. Vilken idiot, skit i han och gå på lunchen. Ställer han till med en scen gör han bara bort sig själv.

    ReplyDelete
  2. Men snälla hjärtat. Att vara 47 år och hålla på på detta sättet är verkligen PINSAMT! Hoppas att han sköter sig imorgon iallafall. kram

    ReplyDelete
  3. Kan det vara en person som jag träffat.....?
    //Eva

    ReplyDelete
  4. åhh, det där låter ju riktigt moget! (not)

    känns ju helt sjukt att en person i den åldern håller på så...

    kram

    ReplyDelete
  5. Anonym: Jag struntade i hela grejen och gjorde något roligt med Manne istället. Vilket var smart gjort har jag fått reda på i efterhand.

    Anna: Instämmer.

    Eva: Nej du har inte träffat honom, men det är han som tjatade om att du skulle flygaöver till Miami med gud vet vad för hans skull...

    Felicia: Jag vet. Men hans beteende är inte som jag behöver bry mig om längre.

    ReplyDelete